Dowiedz się jak powstawał E-sport!

Dowiedz się jak powstawał E-sport!

Przemysł e-sportowy jest zjawiskiem, które ciągle się rozwija. Profesjonalne turnieje sportowe odbywają się na ogromnych stadionach a całym świecie, podczas gdy miliony widzów zasiadają w domu przed ekranami, aby oglądać jak najlepsi gracze walczą w swoich ulubionych meczach.

W miarę dokonywania coraz większych inwestycji, budżety sponsorów rosną, a deweloperzy coraz więcej osób pchają na agendę e-sportu. Przemysł wciąż rośnie w siłę, gdyż nawet giganci sportowi, tacy jak Formuła 1, FIFA i NFL są coraz bardziej zaangażowani w to przedsięwzięcie.

Wszystko to może początkowo wydawać się dość obce i niewiarygodne, dlatego zebraliśmy informacje, o których musisz wiedzieć o e-sportach w tym artykule http://CsCenter.pl.

  1. Czym jest E-sport?

E-sporty (lub inaczej nazywane sporty elektroniczne) to profesjonalne, organizowane zawody gier wideo. Mówiąc inaczej, profesjonalni gracze rozgrywają konkurencyjne turnieje przeciwko sobie, często za duże sumy pieniędzy oraz dla zdobycia prestiżu. Turnieje te mogą obejmować zarówno małe, lokalne mecze, jak i na wysoką skalę zapełniające stadiony.

Według raportu Newszoo z 2018 roku Global Esports Market Report szacuje, że wartość branży e-sportowej w przyszłym roku wyniesie prawie miliard dolarów, co oznacza wzrost w stosunku do ubiegłego roku aż o 38%! Ponadto, Newszoo szacuje, że do 2019 roku 427 mln osób na całym świecie będzie oglądać e-sporty (używając ESPN).

  1. Krótka historia e-sportu

Podczas gdy ogólnie założenie zakłada, że e-sporty istnieją od niedawna to tak naprawdę pierwsze wydarzenie e-sportowe odbyło się w 1972 roku, kiedy to studenci Stamford University rywalizowali ze sobą w grze Spacewar. Jaka była nagroda? Zwycięzca otrzymał roczną prenumeratę magazynu Rolling Stone.

W latach 80-tych odbył się pierwszy prawdziwy turniej gier wideo, w którym wzięło udział 10 000 uczestników zebrało się na Mistrzostwach Space Invaders. Jednak co różniło to wydarzenie to fakt, iż gracze skupiali się na pokonywaniu swoich wyników, a nie na rywalizacji w zorganizowanych turniejach.

W miarę jak gry zyskały na coraz większej popularności, a było to w latach 90-tych, stały się one pierwszą dekadą, gdy e-sporty (wtedy jeszcze nie używano tego terminu do nazywania tego typu wydarzeń) zaczęły rzeczywiście się rozwijać, a firmy takie jak Nintendo i Sega organizowały profesjonalne turnieje gier. Również w tym samym okresie zaczęto dostrzegać, że pieniądze stają się czynnikiem w profesjonalnej grze – ludzie w większości zaprzestali grę o uznanie i chwałę, a nastał czas skierowany bardziej na rywalizację o wyższe sumy pieniężne, początkowo była to kwota 15 000 dolarów jackpotów.

Pierwszym na świecie wydarzeniem e-sportowym mianuje się turniej Red Annihilation Quake z 1997 roku, w którym 200 uczestników walczyło o główną nagrodę – głównego dewelopera Quake’s Ferrari.

Zaledwie kilka tygodni później postała organizacja, która jest uważana za pioniera e-sportu – Cyberathlete Professional League.

Ze względu na normalizację gier i internetu (wraz z postępem technologicznym) prawdziwy przypływ oglądalności e-sportów nastąpił w godzinach wieczornych. Wtedy to właśnie zaczęliśmy widzieć to, co teraz jest już powszechnie znane i uważane za współczesny e-sport.  Wraz ze startem platform do transmisji strumieniowej, takich jak Twitch i YouTube, ludzie zaczęli okazywać zainteresowanie nie tylko graniem w gry wideo, ale również ich oglądaniem. Popularne turnieje sprzedają teraz stadiony, a zawodowi gracze (jak Ninja) mogą zarobić miliony na nagrodach pieniężnych, reklamach i pensjach.

Dodaj komentarz