Jak zacząć zdrowo się odżywiać?

Jak zacząć zdrowo się odżywiać?

Niestety zdrowe odżywianie nie zawsze jest tak proste i szybkie jak zatrzymanie się na fast food w drodze do domu. Cały czas panuje przekonanie, że zdrowe jedzenie jest drogie i czasochłonne. Jednak nie do końca jest to prawdą. Stosując się do pewnych reguł możesz sprawić, że przejście na tryb zdrowego odżywiania stanie się znacznie prostsze. Oto kilka wskazówek, które to ułatwią.

Unikaj przetworzonej żywności

Istnieje wiele gotowych diet, które mają zapewnić wspaniałe efekty. Co sezon pojawia się nowa. Zapomnij o dietach – cud, które tak naprawdę przyczyniają się do efektu jo – jo (po zakończeniu jej stosowania na 99% wrócisz do starego stylu odżywiania). Znacznie łatwiejszym sposobem jest unikanie przetworzonej żywności. Każda paczka chipsów czy fast food zawiera w swoim składzie mnóstwo soli i niezdrowych tłuszczów, nie wspominając o wszystkich związkach konserwujących. Sięgnij lepiej po pełnowartościowe produkty, takie jak warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste i zdrowe tłuszcze (które możesz znaleźć np. w rybach).

Zrób listę zakupów

Przed wybraniem się na zakupy spożywcze usiądź i na spokojnie zastanów się jakie posiłki chcesz przygotować w ciągu kilku następnych dni. Gdy już to zrobisz, sporządź listę produktów, których będziesz potrzebować do ich przygotowania. Dzięki temu zamiast bezcelowo przemierzać alejki sklepu i wrzucać do koszyka przypadkowe rzeczy (w tym niezdrowe przekąski), kupisz tylko to co potrzebujesz. Nigdy nie chodź na zakupy głodny – sprawi to, że kupisz mnóstwo niezdrowych przekąsek.

Bądź realistą

Zmiana sposobu odżywiania nie jest czymś co możesz zmienić z dnia na dzień w 100%. Podejdź realistycznie do swoich celów. Przyzwyczajanie się może zająć trochę czasu. Jeśli zdarzy Ci się od czasu do czasu zjeść coś niezdrowego nie załamuj się. W zdrowym odżywianiu się chodzi bardziej o zachowanie równowagi. Wyznaczaj sobie małe cele, które konsekwentnie, ale bez zbędnej presji, będziesz realizować.

Zaopatrz swoją lodówkę

Istnieje większe prawdopodobieństwo, że sięgniesz po niezdrowe jedzenie, jeśli masz je pod ręką. Dlatego przede wszystkim usuń z domu wszelkie niezdrowe przekąski – chipsy, batoniki, cukierki. Zamiast nich zaopatrz swoją lodówkę w świeże warzywa i owoce, jogurty naturalne i inne pożywne produkty. Kup zdrowe przekąski. Dzięki temu zamiast niezdrowo podjadać będziesz sięgać po pełnowartościowe jedzenie.

Jedz dużo białka i błonnika

Produkty bogate w białko i błonnik sprawiają, że przez dłuższy czas nie czujesz głodu, a co za tym idzie nie sięgasz po niezdrowe jedzenie i nie podjadasz między posiłkami. Doskonałym źródłem białka są takie produkty jak: jajka, chude mięso (drób) i fasola. Natomiast mnóstwo błonnika znajdziesz w owocach, warzywach i orzechach.

Przygotuj posiłki na cały dzień

Poświęć trochę czasu na wcześniejsze przygotowanie posiłków. Przykładowo wieczorem przygotuj posiłki na następny dzień – śniadanie, drugie śniadanie, obiad i kolację. Zapakuj każdy posiłek do oddzielnego pojemnika i włóż do lodówki. W ten sposób, kiedy nadejdzie pora posiłku, ale masz mało czasu na jego przygotowanie, wystarczy po prostu podgrzać to co przygotowałeś wcześniej.

Trzymaj pod ręką zdrowe przekąski

Możesz kupić gotowe zdrowe przekąski lub przygotować własne i trzymać je pod ręką. Nie jest złym pomysłem zabieranie ich ze sobą jeśli wychodzisz do pracy czy na spacer. Jakie przekąski wybrać? Opcji jest wiele, a wszystko zależy wyłącznie od Ciebie i Twoich upodobań. Mogą to być np. batony proteinowe o niskiej zawartości cukru, marchewka lub seler z hummusem, jogurt naturalny z dodatkiem świeżych owoców lub smoothie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.